12 Temmuz 2011 Salı

Apoyevmatini Kapanmasın

http://www.youtube.com/watch?v=-DmVPyQBoYs&feature=related

Mustafa Altıoklar bizi dövecek gibi duruyor bu videoda değil mi? Ben ekrana ilk çıktığı andan itibaren korktum açıkçası gelip de bana dalacak diye. Yalan yok.


Bu bir kampanya çerçevesinde çekilmiş bir reklam filmi aslında. Temelinde bir reklam filmi. Bilenler de vardır da bilmeyenler için anlatalım azıcık. Veya anşatmayayım, bir google'a bakıyor zaten olayı yakalamanız. Kısaca gazete ekonomik nedenlerden kapanmak üzereydi. Sahibi "12 Temmuz'da son kez yayınlanacak gazete" deyinceseksen seneden fazla zamandır yayın hayatında olan gazete kapanmasın diye insanlar uğraşmaya başladı. Gençler, tek kelime Rumca bilmeyen gençler gazeteye abone olmaya başladı, başlamış yani. Vasiliadis, sahibi, çok duygulanmış vs.


Altıoklar, söylediklerini iktidara söylediğini belirtiyor. Yasada yapılacak değişiklik bu gazeteyi kurtarmaya yetermiş. Bahsettiği iktidarın başı da, gene blogda yazmıştık, "afedersin Rumlukla suçluyorlar beni" diyen sayın başbakanımız... Eminiz, başbakan o denli merhametli ve bu tür konularda vicdanının sesini dinler ki gazeteyi kurtarmanın derdine düşecektir. Umarız düşer. Düşer de, ben bütün bu çabaların nafile çabalar olduğu kanısındayım.

Zira ülkedeki hepi topu belli bir sayıda kalan Rumların kaçta kaçı bu gazeteyi alıp da okuyacak kadar Rumca biliyor noktasını geçtim, yaş ortalaması çok yüksek olan bu cemaatin geleceği nasıl ki gazete bundan beş sene sonrasında da varlığını idame ettirebilsin. Rıfat N. Bali'nin bir makalesi var Türkiye Yahudileri üzerine. Makalenin başlığı bile zaten çok şeyi anlatıyor: The Slow Disappearance of Turkey's Jewish Community
Türk Yahudilerinin Yavaş Yokoluşu. Aynı şey diğer gayrimüslim cemaatler için de maalesef geçerli.

Hasılı, çabaları desteklemek ve takdir etmekle beraber, Apoyevmatini Gazetesinin de sonunu pek hayırlı göremiyorum.

Hiç yorum yok: