6 Mart 2009 Cuma

Hayat Üstüne Küçük Tezler

Arkadaşlar,

Ben okuyarak buralara gelmedim, Alper ve Alican arkadaşlarla olan yakınlığım sayesinde torpille bu bloga dahil oldum. Benim birikimim ne Kafka'dır ne Dostoyevski benim birikimim Halk'tır arkadaşlar...Peki burada ne yazacağım? Burada hayatımı yaşamaya çalışırken gözüme batan, beni rahat bırakmayan bazı gözlemlerimi sizle paylaşmayı ve siz de böyle düşünüp böyle hissediyor musunuz diye sormayı hedefliyorum. Bu gözlemleri Alper, Alican ve bendenizden oluşan küçük grup "tez" diye adlandırdığından bundan sonra bu gözlemlerimi tez şeklinde adlandıracağım.

İşte ilk tezim;


Tez 1: Şeriatçıların Minivan Tutkusu

Hayatım boyunca Kia ya da Hyundai marka minivanlerin içinde diğer araçlara oranla daha fazla çember sakal ve kara çarşaf gördüğümü düşünüyorum. Özellikle de bu minivan beyaz ya da griyse bu oran daha da artmaktadır. Bu nedendir kardeşim? Cumhuriyetçi bir teyze olsam kesin bunlar bir iş çeviriyor derdim.

5 yorum:

Alper Yağcı dedi ki...

Buradan uzanılabilecek bir başka izlek; tercih edilen araçların markasının yanı sıra tipinin de belirli olması: minivan. Yani ticari araç. Vızır vızır çalışan, üreten, ihracat yapan, az harcayan, hayır hasanat işleyen, cuma namazını da kaçırmayan bir İslami kalvinist için biçilmiş kaftan? ...Kaftan?!?

SE7IN dedi ki...

kerem bey,
öncelikle hoşgeldiniz diyeyim. can sıkacak bir şey yok, herkes formasyonunu dostoyevski'den almak zorunda değil. halkçı (yoksa popülist mi desem?) yaklaşımlara da ihtiyacımız var.
lakin yazdıklarınıza bir itirazım var efendim. siz, alican ve alper beyler kendi mikrokozmosunuzda tez kelimesinin içini nasıl dolduruyorsunuz bilemedim ama bence yazdıklarınız tezden ziyade tespit kategorisinde değerlendirilmeli. en azından ben minivan içindeki çember sakallılar nüfusunun neden bu kadar yoğun olduğuna dair bir açıklama yapmanızı beklemiştim yazının başlığını görünce.
bu bağlamda bir üstteki tespitinize/tezinize bir itirazım yoktur zira orada kendinizce bir açıklama getirmişsiniz konuya.
sözün özü, tespitiniz gözümü açtı artık minivanların direksiyounda oturan adamlara ve kadınlara daha dikkatle bakacağım ama sizin de yorumunuzu merak ediyorum. sizce nedendir bu tutku?

Oğuz Alyanak dedi ki...

Genellikle tatil yörelerinde (Edremitte falan bolca olurdu bunlardan, ya da güneyde) Araplar ev tutarlardı, yazlık ve minivanlarına atlayıp gelirlerdi ülkelerinden. Ben bunu çocukken gözlemleyenlerdenim, şimdi durum ne oldu bilmiyorum. Herhalde minivanlarını bırakıp uçağa terfi ettiler. Ve belki de çocukluğumuzun Araplarını ve minivan tutkularını bugünün "şeriatçıları" aldı. Kim bilir...

llorona dedi ki...

Valla bu tesbitiniz cok dogru geldi bana. Neden olabilir diye dusundugumde genelde -butun genellemeler gibi sıg olabilir- cok cocuklu ve genis aile olmaları (bu sayede her yere ozellikle piknik yapılacak yerlere giderken hayatı kolaylaştırıyorlar), bir de ticaretle uğraşmalarındandır herhalde dedim...

muhammed dedi ki...

Zamanın nesli tükenmiş varlıkları; düşünen insanlar...
Yorum yapmakta biraz geciktiğimin farkındayım. Fakat sitenizi yeni keşfediyorum. Esasen size düşünen insanlar diye hitap ediyorum, fakat gördüğüm kadarıyla daha fikir insanı olma yolunda yürüyeceğiniz bir hayli yol var. Size tavsiyem insanları şucu bucu diye sınıflandırmaya bir son verin. Kişileri konuşmak yerine fikirlerinizi konuşturmayı deneyin. Yoksa her zaman bir grubun ya da tek bir düşüncenin karanlık aydınları olmaya mahkum olursunuz.
Benden söylemesi...